سرخط خبرها

به بهانه سخنان تازه فروغی، مدیر شبکه ۳، درباره عادل فردوسی پور | مظلوم‌نمایی نکن، کلک!

  • کد خبر: ۵۱۶۸۳
  • ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳
به بهانه سخنان تازه فروغی، مدیر شبکه ۳، درباره عادل فردوسی پور | مظلوم‌نمایی نکن، کلک!
صحبت‌های فروغی درباره عادل فروسی پور در کوتاه‌ترین زمان ممکن، با سرعت فراوان در فضای مجازی دست‌به‌دست شد و واکنش‌های زیادی را به‌دنبال داشت.
محبوبه عظیم‌زاده | شهرآرانیوز - همین چند وقت پیش بود که در مراسم جمع‌وجور و مجازی رونمایی از ترجمه کتاب «پیگیر اخبار نباشیم»، در جوار سروش صحت نشسته بود و با همان لحن و ادبیات مختص خودش و خنده‌های گاه‌وبیگاهی که به صورتش می‌نشست، هم‌کلام صحت شد و از ترجمه جدیدش گفت.
 
اتفاقی که یک‌مرتبه دیگر نشان داد فردوسی‌پور همچنان دارد روی همان مداری راه می‌رود که از سال‌ها پیش برای خودش مشخص کرده است. اینکه بدون اداواصول‌های اضافه، کار‌هایی را انجام می‌دهد که برایش مهم است و شخصا به آن‌ها تمایل دارد. حتی از همان سال‌های دور و وقتی که در مسابقه هفته مقابل منوچهر نوذری ایستاد و اسم کامل «پله» را جوری تمام‌وکمال ادا کرد که کمترکسی بدون اینکه فوتبال، عشق و علاقه و هدفش باشد، می‌توانست آن را این‌گونه ادا کند. حالا هم دوباره صحبت از فردوسی‌پور است.
 
این مرتبه، اما به‌دلیل صحبت‌های علی فروغی، مدیر شبکه ۳. یعنی همان کسی که انگشت اصلی تمام هواداران فردوسی‌پور و نود و دوشنبه‌شب‌های عاری‌شده از هیجان، به‌سوی او نشانه رفته است و اینکه نظر مردم را که مخاطبان اصلی تلویزیون هستند، در این بین به‌کلی نادیده گرفته است. او از دلایل کنار گذاشتن فردوسی‌پور صحبت کرده است و اینکه با اذعان به محبوبیت و تخصص او، مجبور شده‌اند این تصمیم را بگیرند: «درباره ایشون، مهم‌ترین بحث این بود که کار از مدارش داشت خارج می‌شد.»
 
به عبارت دیگر ممکن بود این روال خارج شدن از مدار، برای دیگر افراد محبوب هم اتفاق بیفتد و درنتیجه صداوسیما ازهم بپاشد! صحبت‌هایی که پیش از این هم به‌نوعی در مصاحبه خود با رشیدپور در «حالاخورشید» به آن اشاره کرده بود و اینکه فلسفه کنار گذاشتن برنامه نود، «یک تصویب شورایی بود.» او البته صحبت‌های دیگری هم کرد. صحبت‌هایی کلی نظیر اینکه: «ناگزیر بودیم این تصمیم گرفته بشود. دیگر نمی‌شد این‌جوری ادامه داد.
 
او مظلوم‌نمایی می‌کند. به او پیشنهاد گزارش فوتبال دادیم، اما قبول نکرده است.» صحبت‌های فروغی در کوتاه‌ترین زمان ممکن، با سرعت فراوان در فضای مجازی دست‌به‌دست شد و واکنش‌های زیادی را به‌دنبال داشت. جالب این بود که لابه‌لای این واکنش‌ها یعنی درست همان زمانی که سخن‌های فروغی داشت بین کاربران فضای مجازی می‌چرخید، عکسی از لبخند فردوسی‌پور درکنار هم‌تیمی‌هایش در لباس تیم رسانه ورزش، منتشر شد که موفق شده بودند تیم صداوسیما را با نتیجه ۳ بر ۲ شکست دهند.



 

فروپاشی با بودجه میلیاردی

جدای از اظهارنظر‌های مردمی، پای اهالی موسیقی، اهالی تلویزیون و حتی اهالی سیاست هم به این موضوع باز شد. پژمان موسوی، روزنامه‌نگار، از بودجه تازه‌تصویب‌شده این سازمان گفت و نوشت: «بنازم سازمان معظم عریض‌وطویلی را که همین دیروز بودجه یک سالش ۲۶۱۹ میلیارد تومان اعلام شد و با یک مجری دچار فروپاشی می‌شود.»
 
آزاده نامداری هم که مدت‌ها بود سرکی در فضای مجازی نکشیده بود، سکوت را در این زمینه سخت دانست و با انتشار متنی با هشتگ عادل فردوسی‌پور در اینستاگرام گفت: «جناب فروغی! سال‌های اقتدار تلویزیون، شما مدرسه تشریف داشتید، وگرنه حتما الان می‌دانستید که تلویزیون مکانی برای تبادل افکار است. جایی که به جامعه یاد می‌دهد آدم‌ها چگونه با نگاه‌ها و عقاید متفاوت با هم گفتگو کنند. کاش از بزرگان تلویزیون کسی باقی مانده بود تا آن روز‌ها را به شما یادآوری کند، اینکه اکنون کار به مدار و خروج از مدار رسیده، حتما مشکل از جای دیگری است.» بهمن بابازاده، خبرنگار حوزه موسیقی، دیگر کسی بود که با توئیتی به این ماجرا واکنش نشان داد و از فروغی به‌شدت انتقاد کرد.
 
کاربری هم در این باره نوشته بود: «البته شبکه ۳ تو زمان مدیریت فروغی به‌جز حذف و مهاجرت مجری‌ها و گزارشگران محبوب، دستاورد‌های دیگه‌ای هم داشته. مثل ریزش وحشتناک مخاطبان شبکه ۳، قرار گرفتن شبکه‌۳ پایین‌تر از شبکه‌های مستند، نسیم و آی‌فیلم و تولید سریال‌های بی‌محتوا با کمترین مخاطب.» کاربر دیگری هم درباره صحبت‌های فروغی نوشت: «اگر به‌خاطر رفتار عادل صداوسیما می‌پاشید، پس چرا تو این ۲۰ سالی که برنامه داشت، این اتفاق نیفتاد؟»
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->